15 Temmuz 2014 Salı

Ahşap Anahtarlık Boyama

Boyama işini sevdiğimi söylemiş miydim? Bu sefer ev için ahşap bir anahtarlığı boyamaya karar verdim. Anahtarlığın evde sürekli kaybolan anahtarlar için bir çözüm olabileceğini umarak  işe yarar bir şeyler yapmanın sevinci ile bir gayret başladım. Yine objemin boyanmamış ilk halinin fotosunu çekmeyi cam vazoyu boyarken yaptığım gibi heyecandan unuttum :)


Nasıl yaptığıma gelirsek....Öncelikle sevgili Fusün ve Süheyla'nın danışmanlığında olayların geliştiğini belirtmek isterim, kocaman öpücükler burdan onlara...ve sonsuz teşekkür.

 Ahşap objenin arkasını boyamadan önce çekmişim, ilk hali böyleydi :) Boyama işine başlamadan önce bir kaba biraz su ve başka bir kaba da boyayı boşalttım. Masanın üstüne eski masa örtüsünü serdim ve önlüğümü giydim.

Boyamaya başlamadan önce fırçanızı biraz ıslatıp fazla suyunu almanız gerekiyor. Sonrasında boyadan alıp önce ön yüz ve iç kısım olmak üzere bir kat boyadım. Baktım boyam su istemiyor. Bundan sonraki katlarda suyu çok daha az kullandım. Boyayacağınız objenin elinizle tuttuğunuz yerlerini en sona bırakmanız gerekiyor. Boya hemen kuruyor ama daha çabuk kurumasını isterseniz saç kurutma makinası ile kurutabilirsiniz. Elbette ki Güney uyurken bu işleri yaptığım için kurutma makinası kullanmadım :)

Ön taraf ve yanları bitirdikten sonra biraz kuruttum ve en son arkasını boyadım. ilk kat boyadan sonra zımpara ile yüzeyde kalan pürüzler ve fazla boyaları aldım. Sonra 3-4 kat daha boyadım ve boyama kısmını tamamladım.

 Boya kuruduktan sonra ön yüzeye dekopaj yapacağım kağıdı o kısma uygun gelecek ölçüde kestik. Royal coatu kağıdın arka yüzüne sürdük. Sonra yapıştırdık ve fazla olan royal coat kuruyunca kağıdın altında kabarcıklar olmasın diye ince bir kart (marketlerin verdiği puan kartları :) yardımıyla fazla royal coatu sıyırdık. Biraz kuruduktan sonra desenli kağıdın üstüne bir kat daha royal coatu koruma amaçlı sürdük. Kenarlardan sarkan fazla kağıtları ise zımpara yardımı ile ahşaptan ayırdık. 

Stencil fırçası ile küçük kare kalıbı mint yeşili kullanarak anahtarlığın yan tarafına uyguladım. Ayrıca bu kalıp çok hoşuma gitti, hayal ettim siyah ve beyaz renklerle kullanıldığında dama görünümü çok güzel olabilir. 

Saksılarda kullandığım kalp şeklindeki kalıbı da yine mint yeşili kullanarak üst kısma uyguladım.

Boyaların kurumasını bekledim. Bu arada fırçanız boyalıyken mutlaka su içinde bekletmelisiniz. Yoksa boya üstünde kuruyor ve çıkması çok zor oluyor :)

 Boyalar kuruduktan sonra anahtarlar için gerekli olan kancaları taktım. Bu kancalar ahşap anahtarlık ile birlikte satılıyor. Ve en son üzerine sprey verniği iki tur sıktım.
İşte taa taa taaamm karşınızda el yapımı bir anahtarlık :) Şuan evde giriş kapımızın duvarında asılı kendisi ve çok mesudum, baktıkça içim açılıyor.
İçindeki göze gelen posta, fatura ve ıvır zıvırları atıyoruz. Anahtarları asıyor musunuz derseniz, asmaya çalışıyoruz :) Zaman içerisinde bu alışkanlığın oturacağını ümit ediyorum. Anahtarları asmayı unutsakta mutfaktan bakınca orada olduğunu görmek çok güzel :)



4 yorum:

Unknown dedi ki...

Fatoşumm harika renklerde ve desenlerde olmuş ellerine sağlık canımm ;)
Bu ATS bende minik minik birşey ler yapıyorum yeni ev için :)) sevgiler size..

Unknown dedi ki...

Sibelcim çok teşekkür ederim, sende böyle birşey deneyebilirsin hem kolay hem şık oluyor. Yeni evinede çok yakışır :) öperimmm

Zeytinli dedi ki...

Çok hoş olmuş :)
Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Teşekkürler Burcu ve Esra :)
Öperim...

 

TRİŞKADAN NAĞMELER Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template