4 Haziran 2014 Çarşamba

Bir Sünnet Macerası: "Klipsli Yöntem"

İstakramdan takip eden arkadaşlarımın bildiği gibi minnak kuzumuzu yakın bir zamanda sünnet ettirdik. Ve nihayet uzun süredir yazmak isteyip de yazamadığım sünnet maceramızı bugün yazmaktan dolayı bahtiyarım. Erkek annelerinin kafasının bir köşesinde sünnet konusu her daim yer işgal ediyor, bebekken mi yaptırsak büyüyünce mi diye? Ben ise kararımı hamile iken çoktan vermiştim. Bebekken olması en iyisiydi.



Güney'i ilk doğduğu günlerde sünnet ettirmeyi kafaya koymuştum. Çünkü hem hatırlamaması hem de çabuk iyileşmesi açısından bunun doğru olduğuna iknaydım. Bu maceramız Güney'i ilk olarak 2 aylıkken sünnet ettirmek için doktora götürdüğümde başlamıştı. Doktorumuz Güney'in biraz kilolu olduğunu bu koşullarda sünnet olursa "gömülü pipi" denilen olay ile karşılaşabileceğimizi söylemişti. 2 aylık bebek sünnet edilirken lokal anestezi yetiyordu ve ben genel anestezi almasını istemediğim için bu işi bir an evvel halletmek istiyordum. Gömülü pipi konusu kafamızı karıştırınca ve doktor en azından 6 aylık olsun bir de öyle bakalım deyince öylece kala kalmıştık. Gel zaman git zaman Güney 6. ayına geldiğinde, kış mevsimi olması ve bir iyileşip bir hastalanması sebebiyle bu işi bahara ertelemiştik. Eşim ve ben "erteleme" konusundan master's degree yaptığımız için 11. aya kadar sünnet konusunu pek gündemimize almadık :)

Belki de almadığımız iyi olmuş. Stressiz, zaman ve sonuç baskısı olmadan geniş geniş Ankara'da sünnet doktorlarını araştırdım. Araştırmalarım sonucunda iki çeşit sünnet yöntemi olduğunu öğrendim. Genelde doktorlar dikişli sünnet yöntemiyle ve genel anestezi yaparak hastane ortamında sünnet ediyorlardı. Bir de genel anestezi gerektirmeyen, lokal anestezi ile yapılan dikişsiz yöntem denilen plastik klipsli sünnet yöntemi vardı. Klipsli yöntemi çevremdeki erkek bebek annelerinden duymuştum, çoğu memnun kalmıştı. Okuduklarım da beni ikna etmişti. Klipsli yöntemi Ankara'da uygulayan ve hatta Ankara dışından sırf bu yöntem ile sünnet olmak için gelen birçok hastası bulunan Ürolog Doç. Dr. M. Ferda Şenel hocayı tercih ettik. Kendisi aynı zamanda http://www.bebeksunnet.com/ ve http://www.kolaysunnet.com/ sitelerinin sahibidir. Bu iki adreste plastik klips yöntemi ile sünnetin nasıl olacağını, sünnet sonrası işlemler vs aklınıza gelebilecek her şeyi ayrıntılı şekilde anlatmış. Muayeneden önce sitede yazanlar okunup gidilirse çok daha faydalı oluyor. Hatta okuduklarım içinde, bebeğin göbeği düşerken kullanılan plastik klips yöntemi ile klipsli sünnetin aynı mantıkta olduğunun anlatıldığı kısımlar ikna olmamda büyük paya sahip diyebilirim. 


                                                      Doktorumuz Ferda Bey ile Güneyto

Sünnet öncesi ön muayene için kendisini ziyarete gittiğimizde çok memnun kaldık. Kadife ses tonu ve naif kişiliği ile sünnet konusunda endişeli olan aileyi ve dünyadan bihaber sünnet olacak minnak bebeği acayip rahatlatan bir yapısı vardı. Sünnet için randevuyu ise ancak bir hafta sonraya alabildik, çünkü gerçekten çok kalabalık ve sıra vardı. Sünnet günü doktora gitmeden önce hiçbir işlem yapmanız gerekmiyor. Sadece bir numara büyük bez almamız istenmişti. Ama dikişli yöntemde bebeğe genel anestezi verileceği için öncesinde yapılması gereken birçok rutini var, bebek 6 saat öncesine kadar aç kalmalı, emzirilmemeli vs...


Kıyafetin havaya soktuğu doğrudur :)

Klispli yöntem ile sünnet olurken lokal olarak uyuşturulan Güney iğneden dolayı biraz ağladı. Sonrasında sünnet işlemi yapılırken aslında acımamasına rağmen yine ağladı çünkü korkmuştu. Neyse ki işlem 5-7 dak. arası sürdü. Kısa sürmesi de yine tercih sebeplerimden biriydi. İlk bebeklik zamanlarında bu yöntem ile sünnet olsaydı daha az ağlayacağını düşündüm. Lokal anestezinin etkisi 2-3 saat sonra geçti ve doktorun verdiği ağrı kesici reçetesini uygulamaya başladık. İlk gün ağrısı oldu ve ağladı ama takip eden günlerde ağrılar azalmaya başladı. Pipisine takılan klips ise 5.günün sonunda çıkarıldı. Çıkarılırken de öncesinde banyo yaptırılıyor ve klips etrafına Terramyccin krem sürülüyor. Bu işlemler klips çıkarken pipisi acımasın, kolay çıksın diye yapılıyor. Klips çıkarken de biraz ağladı ve ondan sonra çok hızlı bir şekilde iyileşti. Doktorumuz Ferda bey sünnet sonrasında cep numarasını verdi ve istediğimiz zaman arayabileceğimizi belirtti. Kendisi de ilk gün arayıp bir kontrol etti. Açıkçası ilgi ve alakası bizi çok memnun etti. 


Klipsli yöntemin bizim için en büyük sıkıntısı, sabahları ilk çişini yaparken Güney'in ağlamaları oldu. Doktorumuz her çocukta olmasa da bazı çocuklarda bunun olduğunu söyledi. Çişini yaparken pipi bir miktar büyüdüğü için klips sıkıştırıyormuş. Zaten sonrasında hiçbir sıkıntısı kalmıyordu. Normal hayatına ve yaramazlıklarına dönüyordu :) Sünnet olayının tam da ilk yürümeye başladığı  döneme denk gelmesi ise beni ayrıca tedirgin etmişti. Ama bu endişelerimin de yersiz olduğunu gördüm. Kendisi o bölgede bir işlem olduğunu bildiği için çok dikkatli hareket ediyordu. Güneyto zarar gelmemesi için kendi kendini korudu diyebilirim. 1 hafta babayı yataktan atarak birlikte uyuduk, doktor ilk günler yüzüstü yatmasın demişti. Ama ben olayı abartıp, 1 hafta birlikte uyumayı tercih ettim. Kendimce bu süreçte ona destek oluyordum.


Ez cümle, sünnet konusunda klipsli yöntemin tercih edilebilecek bir yöntem olduğunu düşünüyorum. Toplamda 1 hafta sıkıntı çekiliyor ve sünnetin ilk olduğu gün ile klipsin çıktığı gün en yoğun olanı. Onun dışındakiler ise anlık ağrılar oluyor. Minnak kuzuların genel anestezi almıyor olması ise bence en büyük ve geçerli sebep. Dikiş olmadığı için kanama riskinin çok çok düşük olması da yine artılarından.

"Darısı damatlığına" dendiğinde ise "hııı ne damatlığı yeaa, daha bebek benim oğluummm" diye bir afalladığımı da burada itiraf etmek isterim :)
Bu aşamayı da başarılı bir şekilde atlattığımız için çok mutluyum...


2 yorum:

“Sabiha çok Haklı” dedi ki...

güneyto, bu meşakkatli işi de sağ salim atlattığı için çok mutluyum :) darısı doğmamış yeni erkek bebeklerin başına :)

Unknown dedi ki...

Walla atlattık, çok mutluyuz :)
Darısı tüm erkek bebeklerinin başına aynen canım

 

TRİŞKADAN NAĞMELER Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template